WKK Wrocław wchodzi na wyższy poziom – nie tylko w szkoleniu młodzieży. Mamy przyjemność zaprezentować nowe logo naszego klubu, które zostało zaprojektowane przez naszego partnera – Lunatic Agency.
Nowe logo, które będzie obowiązywać od sezonu 2021/22 jest mocnym odświeżeniem pierwszego logotypu klubu, który posiadał jedynie tarczę z napisem „WKK”. Charakteru koszykarskiego dodaje teraz piłka wkomponowana w tę tarczę oraz nazwa miasta.
– Projekt wymagał przygotowania nowoczesnego, prostego i rozpoznawalnego znaku, z którym zawodnicy, jak i kibice będą chcieli się utożsamiać – mówi Kamil Doliwa odpowiedzialny za projekt. – Przy projektowaniu ważne było nawiązanie do poprzedniego znaku, stąd pozostał charakterystyczny łuk oraz kolorystyka. Kształt nowego logo to tarcza nawiązująca do tablicy koszykarskiej oraz wypadająca z obręczy piłka do koszykówki. Obrysy zostały wzmocnione, a szarości ujednolicone celem uzyskania większej czytelności – kontynuuje.
Kamil Doliwa projektował już logotypy m.in. naszego klubu partnerskiego – Panthers Wrocław, Energii Czarnych Słupsk czy Twardych Pierników Toruń. – Bardzo dobrze czuję klimat koszykarski, ale nie tylko. W przeszłości miałem okazję biegać po koszykarskich parkietach, ale nie był to jedyny sport jaki uprawiałem. Zdecydowanie łatwiej jest tworzyć logo dla drużyn sportowych, po prostu interesując się daną dyscypliną i śledząc poczynania najlepszych lig świata – dodaje Doliwa.
Nowe logo oznacza także zupełnie nową szatę graficzną i spójną koncepcję graficzną, która publikowana będzie w klubowych social mediach. – Podstawą jest przede wszystkim zachowanie spójności w publikacjach. Specjalne wzory stworzone dla WKK sprawią, że wyniki meczów, ich zapowiedzi czy wiele innych ciekawych projektów będą przykuwały oko nie tylko kibiców z Wrocławia – kończy Kamil Doliwa.
Już wkrótce światło dzienne ujrzą także nowe stroje. Zarówno dla zespołu z Suzuki I Ligi Mężczyzn, jak i drużyn młodzieżowych zostaną stworzone nowe wzory.